2016
Iskolánk
a város legfiatalabb általános iskolája, a 2015 - 2016-os tanévben ünnepeltük fennállásának
25. évfordulóját, de fiatal kora ellenére – jogelőd intézményei révén – sokkal
régebbi a múltja.
Az 1990.
szeptember elsején átadásra került épületünk modern, akadálymentesített, a tantermek
mellett tágas, barátságos, hangulatos közösségi tereket foglal magában, melyek
jól szolgálják közösségi programjainkat.
Osztálytermeink jól felszereltek: új iskolabútorok, új taneszközök, interaktív eszközök, számítógépek, tanulói laptopok segítik a tanórai munkát. A speciális tantárgyak tanításához szaktantermek, foglalkozási helyek – informatikaterem, médiaterem, nyelvi labor, műhely, tankonyha, – állnak tanulóink rendelkezésére.
A
mezővárosi múltra építve került kialakításra az iskola gyakorlókertje, mely nem
csak a város általános iskolái között egyedül álló, hanem a környék
településein sincs hasonló.
A
mindennapos testneveléshez, a sportfoglalkozások megtartásához kosárlabdapálya
méretű, két részre osztható sportcsarnokunk nyújt optimális feltételeket. A
szabadtéri sportolásra, testmozgásra az aszfaltozott kézilabda-és
kosárlabdapálya, a füves focipálya, valamint az udvari játszótér ad helyet a gyerekeknek.
A napközis
ellátást a szülői igények figyelembe vételével biztosítjuk.
Iskolai
könyvtárunk jól felszerelt, a könyvek mellett számítógépek segítik tanulóink
felkészülését, szabadidejük hasznos eltöltését.
Beiskolázási
körzetünk egy része a kertváros területe, ugyanakkor jelentős külterületi rész is tartozik hozzánk Pedagógiai programunkat
ennek megfelelően a kettősség jellemzi: kiszűrjük, fejlesztjük a tehetséges
tanulókat, a tehetséggondozás keretein belül felkészítjük gyerekeinket
tanulmányi versenyekre, ugyanakkor gondozzuk,
felzárkóztatjuk a hátrányokkal küzdőket, a lemaradókat.
Az
angol nyelvet emelt szinten tanítjuk, a kommunikáció központú nyelvoktatásra
helyezzük a hangsúlyt.
Német
nyelv oktatásunkat segíti a németországi Bergfelde általános iskolájával kötött
partneriskolai együttműködésünk, melynek keretében több alkalommal nyílt
lehetősége diákjainknak egy-egy hetet Németországban tölteni, nyelvi
környezetben használni a megszerzett tudást, illetve gyarapítani azt.
Kiemelten
kezeljük a természettudományos oktatást, a természettudományos gondolkodásmód
fejlesztését, a környezettudatosságra nevelést, felkeltjük az érdeklődést a
fizika, a kémia és a biológia tantárgyak iránt. Célunk, hogy pozitív
tapasztalatokat szerezzenek tanulóink a természettudományok területén.
Fontosnak tartjuk a hagyományok, a népi kultúra ápolását, megőrzését, továbbadását, a mozgáskultúra, a társas kapcsolatok, a művészeti nevelés fejlesztését.
Sajátosságunk
a néphagyományok ápolása, a néptánc oktatása. A mindennapos testnevelés
keretein belül alsó tagozaton kötelezően néptáncot is tanítunk. Diákjaink adják
az utánpótlást a Halas-, illetve a Kiskun Táncegyüttesbe.
Intézményünk
helyt ad az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény szolfézs és néptánc szakjainak
is.
A
tanulás mellett nagy hangsúlyt fektetünk tanulóink szabadidős tevékenységeinek
biztosítására.
Szakköröket
működtetünk: színjátszás, természetvédelem, énekkar, második idegen nyelv.
Sportköri
foglalkozásokat tartunk: atlétika, labdarúgás, játékos sport, gyorstollas.
Megkülönböztetett
figyelmet fordítunk tanulóink egészséges testi fejlődésére, ezért a sport igen jelentős
szerepet játszik iskolánk életében. Többféle sportágban, nagyon jó eredményeket
érnek el sportolóink. Az alsó tagozatosok Játékos Sport vetélkedőjén évek óta
országos döntőig jutunk, az elmúlt években a
Nagy Vagy tv-s sportvetélkedőn négy alkalommal végeztünk az ország
legjobb hat csapata közt, egy alkalommal elsők lettünk. Ezeken kívül
eredményesen szerepelünk mezei futás, atlétika, foci és gyorstollas versenyeken
is.
Környezetünket
folyamatosan ápoljuk, védjük, tanulóinkat az egészséges életre neveljük. Kiemelten
kezeljük a környezettudatosságra nevelést. A diákok természettudományos
ismeretek iránti érdeklődésének felkeltése érdekében alakítottuk meg és
működtetjük a Kis Tudós Klubot. Öko programjaink
keretében papírgyűjtési akciókat szervezünk, a hulladékot folyamatosan
szelektíven gyűjtjük, környezetvédelemmel
foglalkozó szakköröket működtetünk, Öko délutánokat, Öko projekteket, Öko vetélkedőket
rendezünk az aktualitásnak megfelelően. Gondozzuk iskolánk sziklakertjeit,
fáit, fákat ültetünk. Öko programjaink lebonyolításába bevonjuk a szülőket,
külső segítőket, civil szervezeteket.
4. évfolyamos tanulóinkat - évek óta - egy hétre erdei iskolába visszük.
Nevelő-oktató
munkánkat különböző szabadidős programok szervezésével színesítjük. A tanév
során többször kínálunk alkalmat kirándulásra, színházlátogatásra, változatos
családi-, és sportrendezvényekre.
2007.
óta birtokoljuk az „Öko Iskola” címet, amit 2010-ben újra elnyertünk. Az e
területen végzett kiemelkedő munkánk elismeréseként 2013-ban a megtisztelő „Örökös
Öko Iskola” cím birtokosai lettünk.
Intézményünk
előminősített referenciaiskola és regisztrált tehetségpont.
Az
intézményben dolgozó pedagógusok harmada alapító tag volt, illetve a jogelőd
intézményben tanított.
Tantestületünkre
a nyitottság, az elhivatottság, az új dolgok iránti fogékonyság jellemző. Az
iskola pedagógusai nagy odafigyeléssel foglalkoznak a tanulókkal, kiemelt
hangsúlyt fektetnek az esélyegyenlőség megvalósítására. Nagy türelemmel,
humánusan nevelik a rájuk bízott tanulókat, s mindent megtesznek annak
érdekében, hogy diákjaikat a képességeik szerint fejlesszék. A kollégák kompetencia
alapú tanítás-tanulás módszertani és oktatásszervezési ismeretekkel,
tapasztalatokkal rendelkeznek. A képzések során szerzett újabb és újabb
ismereteik folyamatosan beépülnek mindennapi munkájukba, mely az átlagon felüli
szakmai felkészültségükkel együtt biztosíték arra, hogy a Kiskunhalasi
Kertvárosi Általános Iskolába járó tanulók a kor igényeihez igazodó, magas
szintű tudást kapnak olyan nevelőktől, akikből nem hiányzik a gyermekszeretet,
a gyermek, mint ember tisztelete, elfogadása, akik munkájukat nagy
elköteleződéssel, hivatástudattal és szakmai alázattal végzik.
A Szülői
Munkaközösség felajánlásokkal, támogatásokkal működteti a Kertváros Jövőjéért
Alapítványt, amely segíti az iskolai oktató-nevelő munka feltételeinek
megteremtését és támogatja a hátrányos helyzetű tanulókat.